Tech4Armenia. ՏՏ մասնագետները կարող են կրթել երեխաներին Հայաստանի համայնքներում եւ հեռավար աշխատել իրենց ընկերություններում

10 սեպտեմբերի, 2022  17:06

Տեղեկատվական տեխնոլոգիաների ոլորտում կադրերի սղության խնդիրն այսօր փորձում են լուծել տարբեր ձեւերով։ Ընկերությունների մեծ մասը գնում է հեշտ ճանապարհով եւ փորձում է գայթակղել այլ ընկերությունների աշխատակիցներին՝ նրանց խոստանալով ավելի բարձր աշխատավարձ եւ ավելի գրավիչ աշխատանքային պայմաններ:

TeachForArmenia-ի շրջանակում նոր նախագծի՝ Tech4Armenia-ի հեղինակները վստահ են, որ այս մոտեցումը չի լուծի խնդիրը, եւ եթե ուզում ենք, որ երկրում ավելի շատ լավ մասնագետներ լինեն, նրանց պետք է աճեցնել եւ ուսուցանել դեռեւս դպրոցական նստարանից: Եթե ​​երեխաները հնարավորություն չունենան պատշաճ մակարդակով սովորել մաթեմատիկա, ֆիզիկա եւ այլ գիտություններ, վաղը նրանք չեն կարող լավ մասնագետ դառնալ եւ տեղ գտնել աշխատաշուկայում, իսկ կադրերի պակասի խնդիրը միայն կսրվի։

Tech4Armenia ծրագրի համակարգող Գոռ Նազարյանը NEWS.am Tech-ի հետ զրույցում ասաց, որ այսօր Հայաստանում ավելի քան 700 ուսուցչի պակաս կա, հատկապես նրանք, որոնք կարող են դասավանդել մաթեմատիկա եւ այլ ճշգրիտ գիտություններ։ Եթե Երեւանում դեռեւս կան ուսուցիչներ, ապա մարզերում եւ Արցախում վիճակը շատ ավելի վատ է։

Tech4Armenia նախագիծը նախատեսում է հնարավորինս լուծել այս խնդիրը, որի շրջանակում ՏՏ մասնագետները ժամանակավորապես կկարողանան տեղափոխվել հանրապետության մարզեր, որտեղից կարող են աշխատել իրենց ընկերություններում հեռավար կամ ճկուն ժամերով եւ դասավանդել դպրոցներում այն ​​առարկաները, որոնց լավ տիրապետում են: Ծրագրի շրջանակում նրանց զբաղվածությունը կկազմի շաբաթական 15 ժամ, որից ութ ժամը ծախսվելու է բուն ուսուցման վրա, իսկ յոթ ժամը՝ տարբեր արտադասարանական միջոցառումների եւ նախագծերի վրա։

Teachforarmenia12.jpg (104 KB)

Նախագծերի շրջանակում առաջին ուսուցիչ-ղեկավարը կլինի Renderforest ընկերության մասնագետը, որը ամռանը հատուկ վերապատրաստում է անցել։ Սեպտեմբերին նա մեկնելու է հանրապետության մարզերից մեկը (դեռ հայտնի չէ, թե որը), որտեղ երեխաներին դասավանդելու է դպրոցում։

«Նրա փորձը ցույց կտա այլ մարդկանց, որ կարելի է աշխատել ՏՏ ոլորտում, բայց ոչ թե Երեւանի կենտրոնում գտնվող զով գրասենյակում, այլ մարզային համայնքներում՝ իր շուրջ ստեղծելով էկոհամակարգ, որը կարող է կոտրել երկրում կադրերի պակասի շղթան», - ասաց Գոռ Նազարյանը։

Պատրա՞ստ են ՏՏ ընկերությունները թույլ տալ իրենց աշխատակիցներին աշխատել հեռակա կարգով, մարզերից եւ միաժամանակ դասավանդել

Ինչպես ասաց Գոռ Նազարյանը, երբ ստեղծվեց TeachForArmenia նախաձեռնությունը, քչերն էին հավատում, որ որեւէ մեկը կցանկանա թողնել հարմարավետ կյանքը մայրաքաղաքում եւ գնալ մարզերում երեխաներին սովորեցնելու։ Առաջին տարում TeachForArmenia-ին դիմել է ընդամենը 14 հոգի։ Սակայն այսօր իրավիճակն արմատապես փոխվել է. անցած տարի նախագծի հեղինակներին է դիմել 1575 մարդ, որոնք ցանկություն են հայտնել դասավանդել: Նրանցից 120-ը անցած սեպտեմբերին գնացել են մարզեր։ Այս տարի նախաձեռնությունն արդեն ստացել է ավելի քան 1800 հայտ։

Նախագիծը տարեցտարի աճում է, եւ հեղինակները վստահ են, որ այդպես կլինի նաեւ Tech4Armenia-ի դեպքում. այս տարի ծրագրի շրջանակում մարզ կգնա միայն մեկ մարդ, բայց նրա օրինակը, անշուշտ, վարակիչ կլինի, իսկ հաջորդ տարի ցանկացողների թիվը կլինի անհամեմատ շատ, եւ նրանցից մասնագետները կկարողանան ընտրել նրանց, որոնք ունեն դասավանդելու համար անհրաժեշտ գիտելիքներ եւ որակներ։

Teachforarmenia14.jpg (108 KB)

Ինչ վերաբերում է ՏՏ ոլորտի ընկերությունների՝ ծրագրի հետ համագործակցելու պատրաստակամությանը, Գոռ Նազարյանը նշեց, որ որոշ ընկերություններ շատ դրական են արձագանքել այդ գաղափարին եւ արդեն հայտնել են իրենց պատրաստակամությունը։ Առաջիններից էր Instigate-ը։

«Ընկերությունները պետք է հասկանան, որ կրթության ոլորտը չի կարող լինել զուգահեռ իրականության մեջ, քանի որ դրանից է կախված մեր վաղվա օրը։ ՏՏ ոլորտում այսօր շուրջ 4000 թափուր աշխատատեղ կա, եւ չկան մասնագետներ, որոնք կհամալրեն դրանք։ Յուրաքանչյուր ընկերություն պետք է հասկանա, թե արդյո՞ք ցանկանում է նպաստել այս խնդրի հիմնարար լուծմանը, թե՞ պարզապես ուզում է աշխատողներ «ներմուծել» այլ երկրներից կամ զբաղվել «ուղեղներ որսալով»՝ արտասահմանցի աշխատակիցներին հրապուրելով եւ արհեստականորեն բարձրացնելով աշխատավարձերը։ Պատկերացրեք՝ եթե մասնագետներն աշխատեն ավագ դպրոցի աշակերտների հետ, նրանց ներգրավեն իրենց նախագծերում, գործնական հմտություններ տան, 3-5 տարի հետո մենք կարող ենք գերազանց արդյունքներ ստանալ՝ պատրաստի կադրերի տեսքով»։

Ոչ բոլորը կարող են դասավանդել

Մարդը կարող է լավ մասնագետ լինել որեւէ ոլորտում, բայց դա չի նշանակում, որ նա կարող է գրագետ եւ ճիշտ փոխանցել իր գիտելիքները երեխաներին։ Պատահական չէ, որ անցած սեպտեմբերին 1575 դիմորդից միայն 120-ն է գնացել մարզեր երեխաներին դասավանդելու։

Teachforarmenia11.jpg (118 KB)

Գոռ Նազարյանի խոսքով՝ նույնիսկ Հայաստանում ուսուցիչների ներկայիս պակասի պայմաններում TeachForArmenia-ի (այժմ նաեւ՝ Tech4Armenia-ի) շրջանակում պոտենցիալ ուսուցիչների ընտրության գործընթացը խիստ է եւ բարդ: Ընտրությունը անցածները յոթ շաբաթ անցնում են հատուկ ինտենսիվ դասընթաց, որտեղ սովորում են ճիշտ աշխատել աշակերտների հետ, ինչպես դասավանդել, ինչպես հետաքրքրություն առաջացնել առարկայի նկատմամբ։

«Եթե մարդը ցանկանում է եւ պատրաստ է դուրս գալ իր հարմարավետության գոտուց եւ սովորել, կատարելագործվել եւ սովորեցնել ուրիշներին, մեր թիմը կանի ամեն ինչ, որպեսզի նա ունենա այն ամենը, ինչ անհրաժեշտ է հաջողության հասնելու համար», - ասում է նա:

Ծրագիրն ունի նաեւ ամառային ճամբար երեխաների համար, որտեղ այս մասնագետները կարող են աշխատել երեխաների հետ, ստանալ կարծիքներ ծրագրի մենթորներից եւ բարելավել իրենց հմտություններն ու գիտելիքները:

Համայնքի երեխաները ապագա ուսուցիչներն են

TeachForArmenia նախագիծը գործում է ավելի քան ինը տարի, եւ այս ընթացքում եղել են բազմաթիվ դեպքեր, երբ հեռավոր համայնքների աշակերտները, ոգեշնչվելով ծրագրի շրջանակում իրենց մոտ եկած ուսուցիչներից, ավարտել են բուհերը եւ իրենք դարձել ուսուցիչներ նույն նախագծի շրջանակում, բայց արդեն այլ մարզերում, այլ համայնքներում։

Teachforarmenia13.jpg (103 KB)

«Մենք պետք է հասկանանք, որ Հայաստանի ամենամեծ ներուժը մարդն է, եւ այդ մարդիկ ամբողջ Հայաստանում են, ոչ միայն Երեւանի կենտրոնում։ Կասկադից դուրս, Հրապարակից եւ այլ գեղեցիկ վայրերից դուրս կյանք կա. ես ինքս շատ եմ սիրում այդ վայրերը, բայց դրանցից դուրս էլ կյանք կա, ամեն օր պետք է աշխատել, թե չէ հետո ավելի վատ կլինի։ Այսօր մենք խոսում ենք ուսուցիչների պակասի մասին։ Այսօր ուսուցիչների 50 տոկոսից ավելին արդեն մոտ է կենսաթոշակի տարիքին, եւ եթե մենք հիմա չլուծենք այս հարցը, վաղը ամեն ինչ ավելի վատ կլինի», - ասաց Գոռ Նազարյանը։

Լուսանկարները՝ teachforarmenia.org


 
  • Ամենաընթերցվածը

ամիս

շաբաթ

օր

 
 
 
 
  • Արխիվ